The YouTube Cannes Lions 48 Hour Ad

publicado a la‎(s)‎ 24 abr. 2011 18:00 por Asociacion El Puente   [ actualizado el 2 jun. 2011 6:43 ]

The YouTube Cannes Lions 48 Hour Ad vuelve en 2011 para enviar a dos jóvenes creativos a Cannes para competir en el Concurso Young Lions Film.
YouTube Good Work is a unique opportunity for creatives around the world to win a trip to the Cannes Lions International Festival Of Creativity by making a promo video for a non-profit organisation of their choosing.

For your chance to get your work seen by the top dogs in the ad industry and to make the world that little bit better
------------------

YouTube Good Work es una oportunidad única para los creativos de todo el mundo para ganar un viaje a Cannes Lions Festival International Of Creativity por hacer un video promocional para una organización sin fines de lucro de su elección.

Para tener la oportunidad de que su trabajo sea visto por "los de arriba" en la industria de la publicidad y para hacer del mundo un poco mejor

The YouTube Cannes Good Work Reglas del Concurso

GENERAL:
Los participantes deben ser mayores de 18 años y tener una cuenta de YouTube
Sólo una entrada de vídeo por persona será contada
Los participantes deben llevar un control regular de su cuenta de YouTube, Bandeja de entrada para la comunicación de la organización sin fines de lucro o el equipo de Good Work

PLAZOS:
Fecha límite para presentar todas las entradas de la medianoche del 09 de mayo 2011
Los participantes a continuación, tendrán 5 días para recabar votos (le gusta) de sus entradas
5 Ganadores serán anunciados en la medianoche del 21 de mayo 2011

INSCRIPCIONES:
La Entrada de vídeo debe,
ser de 60 segundos o menos de duración
contienen material original, legal y apropiado *
no contiene música

JURADO:
Un jurado de expertos de la industria proyectará 1/4 de la parte de las entradas con menor número de votos (le gusta)
Las Entradas a continuación, se puntuarán sobre la base de la ejecución general creativa del brief

PREMIO:
1 persona por entrada recibirá un pase completo para el Festival de Cannes.
Viaje a Cannes y el alojamiento durante la duración del Festival de 1 persona por cada entrada *
Las entradas Ganadoras de vídeo se exhibirán en el Festival a una industria creativa y el público

* Por favor, revise los términos y condiciones del concurso para obtener más detalles.

The 48 Hour YouTube Cannes Young Lions Ad Contest returns in 2011, giving creative talent between 18 and 28 the chance to come to Cannes for free and compete in the Young Lions Film Competition.

HOW IT WORKS

MAKE AN AD: 13 – 15 May
On Friday 13 May, a brief will be released for a charity. Competitors have until Sunday 15 May to make an ad that fits the brief and upload it to our channel: youtube.com/canneslions.

SPREAD THE WORD 16 – 22 May
Making the video is just half the job. Entrants have one week to drive as many people to their YouTube video as possible by embedding it, blogging about it, tweeting it - whatever it takes to get people voting.

GO TO CANNES 19 – 25 June
A panel of advertising industry experts will pick two separate winners, taking into account the public votes. The winners an all-expenses-paid trip to Cannes Lions where they competed as Team YouTube at the Young Lions Film Competition. Their first meeting in Cannes will be interesting, huh?

THE JUDGES:

Agnello Dias
Chairman, Co-founder
Taproot India

Keith Ho
Executive Creative Director
Grey Hong Kong

Gerry Human
Executive Creative Director
Ogilvy & Mather Worldwide

Jens Mortier
Partner, Creative Director
mortierbrigade

Meera Sharath
Executive Creative Director UK
Momentum Worldwide

Find out more about the jury >>

THE PRIZE

YouTube will fly both winners out to Cannes Lions (19-25 June) on an all-expense-paid trip, where they both competed in the Young Lions Film Competition as Team Youtube.
Find out more about the competition here >>

WHO CAN ENTER

1. You have to be between 18 and 28 (born between 25 June 1982 and 19 June 1993).
2. You can only enter the competition as an individual. You can get help, but only one person will be invited to Cannes.

Ganador Cannes Lions Festival